Om oss

Nærland Rehabilitering tilbyr tverrfaglig rehabilitering, som dag- og døgntilbud for deg som har gjennomgått kreftsykdom, hjertesykdom, kronisk lungesykdom, sykelig overvekt eller nevrologiske sykdommer. Vi har fokus på mestring og livskvalitet og ønsker å kunne bidra til et aktivt liv.

Vi har avtale med Helse vest om spesialisert rehabilitering, og tilbyr rehabiliteringskurs over tre uker. Vi består av et bredt sammensatt og profesjonelt team innenfor sykepleie, fysioterapi, ergoterapi, attføring, ernæring og medisin.

Kunnskap, trygghet og inspirasjon
Klinikken vår ble etablert i 2006, og har i årenes løp tilegnet oss god kunnskap om rehabilitering. På rehabiliteringssenteret på Nærland blir du møtt av et tverrfaglig rehabiliteringsteam som gir deg kunnskap, trygghet og inspirasjon slik at du kan møte hverdagens utfordringer på en bedre måte. Klinikken ligger i idylliske omgivelser på Nærland, like utenfor Nærbø ved Jærens åkre og strender.

Behandlingsløpet
Vi tilbyr en tilpasset aktivitetsplan som sikrer gode og varige rutiner som du også mestrer i dagliglivet. Alle deltakere deltar i fysisk aktivitet og treningsopplæring. Rehabiliteringskurset omfatter undervisninger, gruppebaserte og individuelle samtaler for å fremme god psykisk helse og sikre hensiktsmessige valg og varig atferdsendring.

Vi jobber ut fra den kognitive tilnærmingen, og bruker kognitiv atferdsterapi aktivt i våre undervisninger med fokus på mestring og bevisstgjøring rundt egen helse.

De fleste aktivitetene er gruppebaserte, men med individuell tilpasning, for å imøtekomme den enkeltes rehabiliteringsprosess, og eventuelt kurs og oppfølging i forhold til røykeavvenning.

Våre ansatte

Hos oss jobber det flere ulike faggrupper, dette for å kunne gi et tverrfaglig tilbud. Våre ansatte har bred erfaring fra rehabilitering, samt flere videreutdannelser for å støtte opp mot det tverrfaglige tilbudet vi gir. Faggruppene våre er:

• Legespesialist i fysikalsk medisin og rehabilitering

• Fysioterapeuter

• Sykepleiere